måndag 15 juni 2015

Löpning

För ett år sedan skulle jag ha skrattat om någon sa till mig att jag skulle bli beroende av löpning om jag väl provade. Att springa har varit något av det tråkigaste jag vet så att ens tänka tanken var skrattretande, men jag provade att börja springa med en app "Zombies run! 5K training" och så var jag igång. Nu har löpningen blivit en naturlig del av min vardag och får jag inte  ut och springa så får jag abstinens.

Stora löparboken för kvinnor (inbunden)
Bild: Bokus
Det har kommit ut ett antal böcker om löpning och boken jag vill presentera idag är Stora löparboken för kvinnor av Jessica Almenäs och Lovisa Sandström. Det är en trevlig med inspiration både för den som redan springer regelbundet och för den som är funderar på att börja springa. Den är en bra grundbok som tar upp hur man kan tänka när det gäller mat och är uppdelad på olika kapitel med inriktning För dig som vill tävla, För dig som är gravid eller nybliven mamma, För dig som vill gå ner i vikt och För dig som har ont. Det finns färgfoton som ger exempel på de övningar man ska göra så den är lätt att förstå även för den som aldrig tränat förut.

En trevlig träningsbok helt enkelt!

//Linda

Inga kommentarer: