torsdag 19 februari 2015

Jag ger dig solen - bok med mycket starka känslor

En riktig feelgoodhistoria, det är vad det här är (i alla fall för mig)! Romanen Jag ger dig solen av amerikanska Jandy Nelson handlar om tvillingarna Jude och Noah och deras familj. Det är en berättelse om kärlek, syskonrivalitet och om hur komplicerade relationerna kan vara i en familj. Det är också en berättelse om konstnärskap och om stor sorg. Bara för att den är "feelgood" för mig betyder det inte att allt är rosenskimrande lyckligt...
Jag ger dig solen (häftad)
Bild: Bokus

Författaren debuterade häromåret med boken Himlen börjar här, också den en härlig berättelse som jag varmt rekommenderar. Båda böckerna finns i ungdomshyllan här på biblioteket.

Titel: Jag ger dig solen
Författare: Jandy Nelson

/Matilda

Inga kommentarer: