måndag 9 maj 2011

Nu börjar vi blogga!

Äntligen har Leksands bibliotek tagit steget ut och börjar blogga. Vi hoppas genom denna blogg få inspirera till läsning, musik och film och även få en dialog med er som besöker oss dagligen eller bara lite då och då! Vi vill gärna höra vad ni tycker och tänker om allt mellan himmel och jord. Kom gärna med förslag på vad vi kan skriva om här på bloggen - om ni har någon bok ni vill rekommendera eller film eller musik.

Här på biblioteket kan ni hitta allt från böcker till musik och filmer. Ta gärna med barn eller barnbarn och sitt i vår gröna soffa på barnavdelningen och läs en bok, eller låt barnen leka lite med dinosaurier, bilar eller dockor som också finns här. Vill du hellre ta det lite lugnt är du välkommen att sitta en stund i vår tidskriftshörna där vi har sköna röda fåtöljer och många tidskrifter att välja på, allt från Lantliv till Veckans affärer. Vi har även trådlöst Internet för den som behöver jobba lite i lugn och ro på sin dator. Mycket mer finns att upptäcka bland våra hyllor så därför säger vi:

Välkomna in till oss både här på nätet och på biblioteket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, JAG VILL REKOMMENDERA EN BOK!!
Har just läst en jättebra bok som jag verkligen vill rekommendera!!

Annika Thor: Om inte nu så när, jag lyssnade på den som CD-bok.

Den handlar om 2:a världskrigen MEN ur ett svenskt perspektiv. Vi förfasar oss - med all rätt - över hur bl.a. judarna behandlades i Tyskland, men läs dennna bok så får ni även klarhet i om hur det var i Sverige då. Man får följa ett antal människoröden, hur dom blev bemötta av myndigheter och privatpersoner. Det är skrivet på ett mycket respektfullt sätt och det berörde mig verkligen. Det fick mig att tänka på en del invandrares situation idag.

Jag lärde mig lite mer om vår histora, som jag inte visste förut. Det stod inget om detta i den historiebok jag hade i skolan i alla fall./ Christina J.

Leksands bibliotek sa...

Tack för ditt boktips Christina!

//Linda