onsdag 22 juni 2011

Spänning i midsommartid....

...om du har tid att läsa en bok i midsommarhelgen vill jag rekommendera Nattfåk av Johan Theorin. Det är en välskriven berättelse som är en blandning av en spökroman och deckare. Jag fångades på en gång när jag började lyssna på den häromdagen. Boken handlar om en Stockholmsfamilj som lämnar storstaden för att bosätta sig långt ut på Ölands norra udde där de köpt en fyrmästargård byggd av trä från vrak och hur kan ett sådant hus undgå att hemsökas av spöken.... I SVD skriver Erik Löfvendahl så här om boken: "Det finns passager i den här boken, bland annat ett barn som pratar i sömnen, som är något av det obehagligaste jag har läst. Och det beror på att ­Johan Theorin, lugnt och metodiskt, mejslat fram sin berättelse."
Jag har ännu inte läst ut boken och längtar redan efter att få sätta mig ner och lyssna vidare.

Provlyssna och provläs här

//Linda

Inga kommentarer: