torsdag 7 juli 2011

Trista sevärdheter?

Vi fick in en ny bok som heter Trista sevärdheter: 121 platser ovärda en omväg av Johan Tell. Han har rest runt hela Sverige och tagit kort på en massa olika sevärdheter - som är klassade som sevärdheter. När jag satt och bläddrade igenom den såg jag dock vissa "trista sevärdheter" som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att ta en omväg och besöka. Men vi har ju alla olika smak, så när man läser den här boken får man tänka till sig själv och avgöra om man tycker sevärdheten är värd en omväg.

Boken innehåller bl.a. bild på Sveriges största osthyvel, Björn Ranelids födelsehus (inte värt en omväg enligt min åsikt...), potatisbacken i Ammernäs, Sveriges längsta trätrappa, Göta kanal (är denna en trist sevärdhet?) och många fler.

Här kan du provläsa boken: Provlas.se
Johan Tells egen sida för trista sevärdheter: Johan Tell Trista Sevärdheter

Låna den och välj och vraka bland de sevärdheter som du vill undvika eller besöka!

//Linda

Inga kommentarer: