måndag 10 oktober 2011

Inspirerande bok om virkning

Virka vackert

Ett handarbete hör för mig hösten till. Om du, liksom jag, tycker om att virka eller kanske skulle vilja lära dig att virka så "måste" jag få tipsa om den mest inspirerande virkbok jag hållt i mina händer. Här bjuds det på härliga modeller i underbara färgkombinationer så vackert fotograferade att det gör den här boken till något alldeles extra. Både beskrivningar och förklaringar på hur man gör är tydliga och lätta att följa. Här finns både enkla och mer krävande mönster , som sig bör, tycker jag då man ibland vill ha något som verkligen får en att anstränga sig och bli en bättre "virkerska" och ibland något lätt att bara koppla av med.

I Virka vackert finns beskrivningar på disktrasor, korgar och bordstabletter men också poncho och pulsvärmare - bland mycket annat! Själv har jag provat ett par av de trevliga sjalarna. Tycker man om att virka och känner sig i behov av ny energi så är det bara att titta i den här boken.....!
Författare: Tove Fevang




//Katarina

Inga kommentarer: