måndag 3 oktober 2011

Oj vad spännande....

Är precis hemkommen från ett inspirerande första möte med NaNoWriMo. Vi var några stycken som hade hittat till biblioteket ikväll för att få reda på lite mer om det här med NaNo och att skriva en roman på en månad....

Jag hade egentligen inte tänkt att skriva, men Alba, som är ansvarig här i Leksand för NaNoWriMo, hade en sådan smittande entusiasm för det hela att jag bestämde mig bara sådär för att skriva en roman.... jag menar hur svårt kan det vara.... det är ju bara 3 A4-sidor per dag i en månad..... och man behöver inte tänka på att korrigera under tiden utan man ska bara skriva hur som helst för att få ihop orden.... visst kan man förbereda lite med karaktärer, ungefärlig tidslinje etc... men vill man inte det så är det bara att börja skriva den 1 november och se vad det är för roman som ligger gömd inne i huvudet.....

Vi fick prova på lite hur det var att skriva snabbt och få med ett antal ord som vi själva sagt på måfå - sk. Wordwars. Man ska skriva så många ord som möjligt på 3,5 min och få med minst 3 av de ord vi hade sagt. Spännande och kreativt och framförallt roligt!

Välkomna att följa med på resan ni med - jag är säker på att flera av er som läser har en roman liggande någonstans i huvudet.....

Titta under fliken NaNoWriMo så får ni reda på lite mer vad det här är som jag skriver om!

//Linda

Inga kommentarer: