onsdag 8 februari 2012

Hunden - människans bästa vän - några boktips!

Mina hundar är mina allra bästa vänner. Det spelar ingen roll vilket humör jag är på när jag kommer hem. Efter att ha mötts av viftande svansar, glädjehopp och ett antal pussar kommer allt att framstå i en ljusare dager. Jag tror att många delar den glädjen med mig!

Hundens språk och tankarFör dig som vill förstå hundens sätt att vara bättre finns en alldeles ny bok, Hundens språk och tankar av Per Jensen, som bygger på det senaste inom ”hundforskningen”. Människans och hundens långvariga relation sätts även in i ett tidsperspektiv. Vad är ärftligt beteende, hur lär sig hundar och hur påverkas dem av stress är några intressanta ämnen som författaren tar upp.

Genom olika aktiviteter tillsammans med sin hund kan man också lära känna varandra och få en djupare gemenskap. I Kul aktivering för din hund presenteras ett antal lekar och annat skoj men också om hur man får hunden att göra olika konster. Stort utrymme ges hur man sportar tillsammans med sin hund, som verkar kunna vara med på det allra mesta. Författaren Kirsten Wolf berättar om varför det är viktigt att stimulera hunden på olika sätt och att se varje hunds behov.

Kul aktivering för din hundEn rolig bok med många idéer som är enkla att genomföra. Det tycker jag är bra för annars är det lätt att det stannar vid en god tanke som det inte blir något av!

Kom in och låna boken på biblioteket!

//Katarina

Inga kommentarer: