måndag 11 november 2013

Hur mycket expert kan man bli på fem minuter?

Bildningsakuten : bli expert på 5 minuter (inbunden)Bildningsakuten - bli expert på fem minuter

Det här är som att ställas inför ett smörgåsbord med delikatesser! Jag läser om det som intresserar mig - det jag redan vet att jag tycker om! Men så blir jag också nyfiken på det som ser gott ut men som jag inte smakat tidigare. Kanske hört talas om. Vi rör oss bland kända personligheter - Jane Austen, Dante, Kafka och Elvis Presley, Sherlock Holmes. Olika ämnen som hundar, kaffe, kortspel, maffia och salt. Skiftande infallsvinklar tillsammans med en del kuriosa gör det här till en både trevlig och intresseväckande läsning. Boken är skriven i ett lättsamt tonfall och med en kunskap som gör att jag känner mig berikad när jag slår igen boken. Det är en utmaning att försöka lära sig ett ämne på fem minuter!

Författare: Göran Everdahl

// Katarina

Läs ett smakprov på http://www.smakprov.se/

Inga kommentarer: