fredag 5 december 2014

Julboktips 5 - Mindfullness i vardagen

Mindfulness i vardagen : vägar till medveten närvaro (inbunden)
bild: bokus
Jag måste bara få lyfta Ola Schernströms Mindfulness i vardagen. CD ingår!

Denhär boken är min vän och räddare i nöden. Den är lättläst och vänlig!

Mer eller mindre kan man gå rakt in i boken och fördjupa sig i vilket kapitel som helst och det landar rätt! Men förstås, i det fallet krävs det en förförståelse om vad Mindfulness är.
Annars är boken en superbra första handledning till alla som så gärna vill men inte vågat, hunnit, kunnat eller orkat lära sig om Medveten Närvaro.

Den här boken finns alltid bredvid min säng och  är gärna med på resor. Den är klok, kärleksfull och ger mig precis den boost jag behöver för att få mig att inse igen och igen att det är underbart och smart att tillåta det goda och kärleksfulla både mot sig själv och resten av mänskligheten. Läs den:))

/Marie Folkesson, Kulturchef

Inga kommentarer: