torsdag 25 februari 2016

Hjälp! Veganer på middag!

Om jag skulle bjuda en av mina vänner som är vegan på middag kanske min reaktion skulle vara just "Hjälp! Veganer på middag!" Vad ska jag bjuda på som inte är bara sallad...... men nu när jag har hittat boken Hjälp! Veganer på middag! av Linda Andersson Hafner så känns det mycket enklare att bjuda en vegan på middag. Här finns recept som jag redan nu kan säga att jag vill prova då de verkar både väldigt goda att äta och enkla att göra.

Hjälp! Veganer på middag. Mat för vardag och fest
Bild: Adlibris
Linda Andersson Hafner reder ut begreppen mellan vegan, vegetarian, frukterian, raw vegan och så vidare. Hon ger råd om tips för en lyckad middag - vad man kan fråga och inte fråga - och appar som kan vara bra till hjälp när man handlar inför middagsbjudningen.

Det är en trevlig bok att bli inspirerad av och här finns mat för vardag och fest.

Förrätter som Fikon- och färskosttartletter, Mangocarpaccio, Rawfoodtorn....

Varmrätter som Hickorydoftande bönchili med nachos, Sparris- och jordärtskocksrisotto, Vildsvampspasta....

Efterätter som Kikärtsmarängtårta med syrlig bärgrädde, Kokoschiapudding med bourbonvanilj.  Minicheesecakebuffé.

Förslag på brunch ges det också: Vattenmelonshake, Glutenfria amerikanska pannkakor, Scrambled tofu med ugnsrostade körsbärstomater

Välkommen in att låna!

Titel: Hjälp! Veganer på middag!
Författare: Linda Andersson Hafner

//Linda

Inga kommentarer: