måndag 22 februari 2016

Trevlig bakbok

Hela Sverige bakar vanns utav Linus Larsson 2015 och som brukligt är har han gett ut en bakbok.

Det är en fin bok med många inspirerande recept både lätta och lite mer avancerade. Jag gillar att han har ett helt kapitel med Chokladfavoriter eftersom choklad är min passion. Han ger också lite tips och tricks vad gäller spritsning och annat som kan vara bra att veta när man inte är helt van att baka. Boken passar både den som inte bakar så mycket och den som är en van bagare. 

Baka med Linus - Vinnare av Hela Sverige bakar 2015 (inbunden)
Bild: Bokus
Några recept som jag vill prova är: krämkaka med anor från Söderhamn, päronrulltårta, chèvre- och rosmarindoftande grytbröd, himmelsk kladdkaka - enligt Linus kan man kasta alla sina kladdkakerecept när man väl börjat göra detta så det lovade gott tyckte jag -  och slutligen fastnade jag för en salt- och chokladkolapaj. 

Titel: Baka med Linus
Författare: Linus Larsson

Välkommen in att låna och börja baka! 

/Linda

Inga kommentarer: