måndag 21 december 2015

Julbokstips 21 - Jag grejar, alltså finns jag


Jag grejar alltså finns jag : fixa, sy, baka, tova, läs, bygg, odla! (inbunden)Fixa, sy, baka, läs, tova, bygg, odla!

För oss som gillar att pyssla och ser något nytt i varje gammal sak har Elin Ek samlat ihop en massa bra idéer. I Jag grejar, alltså finns jag ryms det mesta. Några smakprov – armband av gammal T-shirt, tubhalsduk som stickas med armarna, grytunderlägg av tovade bollar, dekorerade gympaskor, tryck på T-shirt, sittpuff och ögonmask för den som vill sy. För första gången träffar jag på begreppet degbuffé! Man träffas och äter god smet/deg tillsammans! Vill man baka ”färdigt” finns recept. Små och stora pyssel med tydliga instruktioner varvas. Elin har också valt att ta med utdrag ur några böcker som man kan läsa under ”grejandet” – kanske för att varva ner emellanåt?

Författare: Elin Ek
// Katarina

Inga kommentarer: